Yellow and.... Blue???









When we buy a dress, blouse or any garment, the first thing we think about is the accessories to complement our outfit. Because of my love for shoes ♥, this is what I think first. Is very common to match garments to traditional black or brown shoes, but today I want to challenge you to try something different and brake the boring routine of using only these colors or the same color as our attire. For example, this yellow dress that I’m using on the pictures could perfectly match with brown or black shoes, even a nude color is good; nonetheless, I wanted something different, fun and chic, so I chose a royal blue to break the old rule. I loved the combination and it was actually one of my favorites this summer. Remember, “Life is too short to wear a boring clothing” ;)

♥♥♥

Cuando compramos un vestido, blusa o cualquier prenda de vestir, una de las primeras cosas que pensamos es en los accesorios con que vamos a complementar este vestuario. Como yo amo los zapatos ♥, este es mi primer pensamiento. Es normal combinar nuestra ropa con zapatos de colores tradicionales o del mismo color de nuestra ropa, pero hoy quiero retarte a probar algo diferente y romper la aburrida rutina de usar solo zapatos negros, cafes o del mismo color de nuestra ropa. Por ejemplo, este vestido amarillo que estoy usando en las fotos, perfectamente se puede combinar con zapatos negros, café o hasta color piel. Sin embargo, yo quería algo diferente, divertido y moderno por lo tanto escogí un color azul eléctrico y asi romper esta vieja regla. Me encantó la combinación y de hecho fue una de mis favoritas para este verano. Recuerda: “La vida es muy corta para vestir ropa aburrida” ;)

Dress / Forever 21
Shoes / Aldo
Accessories / Claires
Handbag / bebe



 

No comments: